Het uniform

Uniform voor kapoenen

Uniform voor welpen

• Onze gele groeps-T-shirt (bij ons te koop)
  • Graag een korte of lange groene broek of rok (te koop bij Hopper of elders)

Uniform voor pioniers, jonggivers, givers, jins en leiding

• Onze gele groeps-T-shirt (bij ons te koop)
  • Een korte of lange groene broek of rok (te koop bij Hopper of elders)
  • Een beige hemd (te koop bij Hopper)

Een Scoutstrui mag zeker, maar is niet verplicht.

Waar horen de insignes?

Waarom een uniform?

Met het dragen van het uniform toon je dat je Scout of Gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om iets gemeenschappelijk te veruiterlijken en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Niet vergeten

Zet steeds je naam op je uniform, anders wordt het als snel een onmogelijke zoektocht!

Aankoop

Na elke vergadering kan je steeds terecht bij de leiding om een nieuwe groeps-T- shirt of een groepsdas te kopen.

De groene broek, rok en beige hemd zijn onder andere te koop bij Hopper (winkel van Scouts & Gidsen Vlaanderen).

Tweedehandsshop

Wij hebben ook een eigen "2de-handsshop" in ons lokaal. Hier worden tweedehandsuniformen en lang verloren voorwerpen (zonder naam) verkocht tegen democratische prijzen.

Te kleine broeken, rokken, hemden of T-shirts zijn dus zeker welkom! Je kan ze gewoon aan iemand van de leiding toevertrouwen!